Antraščių-faktinių teiginių poveikio priemonės interneto portale Delfi.lt

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Diana Liepinytė-Kytrienė

Santrauka

Šiame straipsnyje1 asmens paminėjimo aspektu tiriamos interneto naujienų portalo Delfi.lt antraštės. Analizuojama 191 antraštė, kuriose vardu ir/ arba pavarde arba žinomu slapyvardžiu minimas koks nors asmuo. Taip pat analizuojama 191 šalia antraščių esanti iliustracija bei peržvelgiamas 191 straipsnis ir su jais susiję komentarai. Analizuojant remiamasi tokiomis teorinėmis prielaidomis: interneto portalų antraštės kartu su iliustracijomis sudaro titulinių puslapių pagrindą – nuorodas, kurios ne tik reziumuoja straipsnius, bet ir skatina juos skaityti. Viena iš poveikio skaitytojams priemonių yra antraštės-faktiniai teiginiai. Šio straipsnio tikslas – atsakyti į klausimą, kokių poveikio priemonių yra šio tipo antraštėse ir kaip jos veikia interneto naujienų portalo skaitytojus. Analizuojama, ar individo vardu ir pavarde pasinaudojama siekiant atkreipti skaitytojų dėmesį ir kaip tai daroma. Tyrimui pasirinktas kokybinis turinio analizės metodas. Pasirinktu aspektu siekiama atskleisti tipiškiausias poveikio skaitytojams priemones, taikomas antraštėse. Apibendrinant rezultatus galima teigti, kad interneto naujienų portalo Delfi.lt straipsnių antraštėse asmens paminėjimas dažnai tampa poveikio priemone, kuria norima atkreipti skaitytojų dėmesį: nors esama situacijų, kai tai daroma neutraliai ar pozityviai įvertinant minimo asmens pasiekimus, vis dėlto daugiau esama kritiško, neigiamo individo vertinimo.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Raktiniai žodžiai
interneto naujienų portalas; antraštė; poveikio priemonės; asmens paminėjimas; faktiniai teiginiai; stilistika
Sekcija
Straipsniai